2005. január 22., szombat

Naplómból másolva

 

                       Ma az Apci-hegyen jártam ismét méghozzá motorkerékpárral.

Az időjárás szerencsére kegyes hozzám ezért is döntöttem a Simson javára. Később persze megbántam de majd ezt is elmesélem lentebb. Szóval napos idő van és enyhe fagy de vastagon vagyok öltözve így a motorozás közben sem fázok.

Na de most jön a fekete leves, hiszen a nap melege megolvasztotta az erdei út felületét ami korábban még fagyos volt, emiatt úgy beragadtam a sárba, hogy a motort szinte még tolni sem tudtam. 


Szerencsére ez már csak hazafelé történt meg velem így legalább a mai természetjárásom mégsem volt teljesen hiábavaló. Mondanom se kell, hogy ismét a tarka sáfrányt (Crocus reticulatus) kerestem persze ma is sikertelenül. Fotóm nincs is erről a növényről de azért mutatok róla egy képet, ezt nem én készítettem.

Hogy azért mindenki tisztán lássa mennyire hiába való a keresgélésem azért leírom ide hogy A tarka sáfrány az utóbbi évtizedek óta, már nem lelhető fel ezen a környéken. Nos én mégsem adom fel és keresgélem továbbra is. Hátha egyszer csoda történik.

A hegyre vezető erdei út jóvoltából sikerült egészen a csúcsig motoroznom. A Somlyó-hegy legmagasabb pontja a jelenlegi adatok szerint 397 méter.

Útközben egy kirándulóval találkoztam, és volt szerencsém néhány őzet is látni. Ebben ugyan nincsen semmi meglepő hiszen vadban viszonylag gazdag ez a környék. Na persze ha a vadőr meglátna biztos kitiltana az erdőből hiszen motorozni itt nem nagyon lehetne.

 Egy rövid sétát azért meg ejtettem a környéken, így lettem figyelmes az egyik fán látható hatalmas madárfészekre ami holló vagy egerész ölyv otthona lehet. 

                                             Védett helyen még havat is lehet látni.

Néhány képet készítettem is róla. Ezek után indultam haza és amint már említettem korábban alaposan elakadtam a sárba, 

                       így kicsit tovább tartott a hazafelé vezető út. 


                         Ennek ellenére ez is egy szép nap volt a mai.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése